Direktlänk till inlägg 28 juni 2022

Aspekter av städföretag

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivning gör det. Var gränsen går är förstås olika för olika personer, det ska man inte glömma. Idag ska jag dock skriva en text som tar avstamp i något jag sa nyligen. Jag talade om vad det var som gjorde vårt städföretag till det bästa på marknaden.


Först: Lite bakgrund. Jag drev alltså städföretag för snart 10 år sedan. Vi bedrev vår verksamhet under ca 15 års tid innan vi rörde oss vidare för att göra andra saker med livet. Det var en rolig tid. Jag verkligen älskade att ratta och styra ett städföretag. Hade ni frågat mig innan jag antog utmaningen hade jag definitivt sagt nej. Nej, jag skulle minsann arbeta med andra saker. När jag däremot fick en fot in i dörren på mina vänners städföretag var jag såld. Städföretaget hade en enorm potential redan innan jag hoppade in och påverkade.

 

Hur som helst. Jag vill dela med mig av de delar av vårt städföretag som var bäst. Om ni frågar mina f.d partners så skulle säkert svaren låta annorlunda. Här kommer i alla fall min synvinkel.

 

Samarbete

 

Samarbete var ett kärnvärde på vårt städföretag. Det var något vi alltid strävade efter i alla former. Det gällde oss tre som drev städföretaget. Det gällde relationen mellan oss och våra anställda, alldeles oavsett vilka positioner de hade. Det gällde också vårt samarbete med kunderna, inte minst. Jag tror att detta var starkt bidragande till våra framgångar. Vi ska vara glada för det.

 

Professionalism

 

Det spelar ingen roll hur något funkar om städföretaget inte kan leverera högkvalitativa tjänster. Detta var anledningen till att ryktet om oss spreds vidare. Vi var professionella rakt igenom. Från första kontakt till genomförande av arbetet till alla uppgifter om priser och andra detaljer gällande arbetena vårt städföretag levererade.

 

Utveckling

 

Jag vill avsluta med att argumentera för den utvecklingssträvan och -potential vårt städföretag hade. Detta gällde alla aspekter av arbetet men framförallt personalen. Vi ville ge alla anställda möjligheten att utvecklas i de riktning de önskade. Detta levde kvar från när en av mina två partners klättrade i verksamheten en gång i tiden. När hon började så utförde hon städningen på städföretaget. 4 år senare var hon alltså delägare. Sådana historier gillar jag!

 

Lämna frågor och funderingar om städföretaget i kommentarsfältet som vanligt!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Av Alex Sander - 12 april 2022 11:27


Jag tror att mitt beslut att börja rikta in mig mot arbetsrätt var ett av de bästa jag tagit. Ja, i alla fall om man räknar beslut som är relaterade till arbetet. Idag kommer jag att berätta om hur detta gick till.   Det var för ca 5 år sedan nu,...

Ovido - Quiz & Flashcards