Alla inlägg under oktober 2020

Av Alex Sander - 28 oktober 2020 18:03

Okej, nu kommer det här inlägget att handla om någonting väldigt specifikt. Märker ni att ämnet i fråga inte tilltalar er så får ni helt enkelt ge fan i att fortsätta läsa. Är det någon av er som har anlitat professionellt flyttstäd i Stockholm någon gång? Jag har, som de flesta säkerligen redan vet, genomfört en flytt i huvudstaden. Det var första gången någonsin som jag anlitade en firma i Stockholm för just flyttstäd - Och vilket jävla resultat!

 

Jag vet inte om det bara är jag som hade en kunskapslucka gällande dessa tjänster. Kanske är genialiteten i att anlita flyttstäd i Stockholm något som de flesta redan uppfattat och nyttjat. Jag ska ge en kort uppdatering om hur det gick till när jag anlitade företaget:

 

Jag började, förstås, med att ta kontakt med firman. Jag fick snabbt svar av en trevlig tjej som började ställa frågor om mitt före detta boende. Efter att ha gett kvadratmeter-antalet och antalet fönster och dörrar så kunde hon ge en offert. Jag trodde först att offerten hade blivit fel och ringde därför upp när det dök upp i mailinkorgen. ”Nej, det ska allt stämma” svarade samma tjej och jag var närmast chockad över priset. Att det kunde vara så billigt med flyttstäd, och i Stockholm dessutom!

 

Vi bestämde dag då flyttstädet i Stockholm skulle äga rum och killarna och tjejerna dök upp på utsatt tid. Jag lämnade över nyckeln och pep iväg till jobbet. När jag kom hem från jobbet var lägenheten renare än den någonsin hade varit förut. Jag hade lite dålig koll på vad som faktiskt skulle ingå i ett flyttstäd i Stockholm. Det visade sig att svaret var ganska enkelt: Allt ingår i flyttstäd i Stockholm.

 

I köket såg allt som nytt ut. Spisen var rengjord, även fläkten och ugnen och alla skåp. För att inte tala om hur hysteriskt ren kylen och frysen var. Detsamma gällde för alla bänkar. Om jag var imponerad av städningen av köket så var det ingenting jämfört med badrummet. Teamet som skötte mitt flyttstäd i Stockholm hade verkligen inte hållit tillbaka. Toalettstolen, handfatet, badkaret, skåp tillika golv, väggar och tak var rengjorda. Jag förstår faktiskt inte hur de kunde få det såhär rent. Det säger kanske mer om hur dålig jag är på att sköta regelbunden städning.

 

Det var ett jävla babblande på mig idag. Vad tycker ni själva om flyttstädning i Stockholm? Är det något ni har erfarenhet av att anlita?

 

Ovido - Quiz & Flashcards