Direktlänk till inlägg 12 juni 2022

Läget med dödsbo i Stockholm

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot i Stockholm blev det annorlunda. Vi är nämligen 4 syskon som var tvungna att ta tag i detta. Ingen av oss ville men alla var tvungna.

 

Jag tänkte att jag skulle presentera de olika roller vi antog i omhändertagandet av mammas dödsbo i Stockholm. Det finns ingen riktig tanke bakom detta mer än att jag ville skriva ner mina tankar.

 

Låt oss börja med mig själv. Jag ser mig som en medlare i gänget och det beror till stor del på att jag är äldst, skulle jag tro. Dödsbot i Stockholm blev liksom mitt ansvar mer än någon annans per automatik. Det var jag som skrev meddelanden i vår gemensamma grupp som löd typ: ”OK. Nu får vi börja planera kring dödsbo i Stockholm. Var tycker ni att vi ses och när?”. Problemet är att folk svarar som om jag ska komma med ett nytt förslag. Det är inte min roll. Det är inte jag som bär ansvar för detta dödsbo i Stockholm. Detta är dock vad de andra verkar tro.

 

Vi kan gå till mitt yngsta syskon, min lillasyster Elin. Hon är nämligen raka motsatsen. Yngst i en syskonskara av 4 så har hon aldrig behövt ansvara för något. Trots att hon idag är över 30 år så tror hon att detta fortfarande gäller. Aldrig blir det så tydligt som vid mammas dödsbo i Stockholm. Vet ni vad det värsta är? Att Elin är den enda som bor i Stockholm där mammas dödsbo finns. Ändå ska vi andra behöva bära större ansvar än hon.

 

Detta är inte klokt, nu när jag väl tänker efter. Jag bor i Malmö, vilket är skrämmande nära dödsbot i Stockholm om man jämför med mellansyskonen. De båda bor utomlands och har det otroligt krångligt när det gäller att ta sig till och från huvudstaden. Jag antar dock att gnällande inte gör saken bättre. Man får gilla läget även om läget handlar om dödbo i Stockholm.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 april 2022 11:27


Jag tror att mitt beslut att börja rikta in mig mot arbetsrätt var ett av de bästa jag tagit. Ja, i alla fall om man räknar beslut som är relaterade till arbetet. Idag kommer jag att berätta om hur detta gick till.   Det var för ca 5 år sedan nu,...

Ovido - Quiz & Flashcards