Alla inlägg under februari 2020

Av Alex Sander - 28 februari 2020 18:14

Alla av er som väljer att ägna några minuter i veckan åt att läsa denna blogg vet att jag är inne i en hyllningsperiod. Jag vill hylla lite allt möjligt. Inte bara människor som betyder mycket för mig utan också saker. Ting som förgyller vardagen och gör livet ett par snäpp lättare att leva. Ta bara den sladdlösa dammsugaren – Vilket jävla genidrag! Man slipper tramsa med dammsugarpåsar och sladdar. Detsamma gäller för valnötter, som är gott i all tänkbar matlagning. Det gäller för drinken Moscow Mule, som både är väldigt god OCH enkel att göra. En kombination som är ytterst ovanlig inom drinkvärlden.

 

Hur som helst. Detta inlägg ska varken handla om nötter eller drinkar. Det ska riktas mot min tandläkare i Södertälje. Jag har haft samma tandläkare där jag bor i Södertälje i över 10 års tid. Aldrig under denna tid har jag haft problem med tänderna.

 

För att sammanfatta varför jag uppskattar min tandläkare i Södertälje så har jag samlat en lista. Det kan stinka lite väl mycket Expressens fredagsbilaga om att göra listor över saker. Men eftersom trender ofta går i 20-årscykler och det väl närmar sig 20 år sedan ”Innelistan” dog ut är det väl dags igen! Här kommer min lista över varför min tandläkare i Södertälje är bäst:

 

  1. Hon är trevlig

 

Faktum är att jag till och med kan sträcka mig till att säga att hon är en av de trevligaste människorna jag träffat. Hon hälsar alltid glatt när man träffar henne, trots att hon har mycket att göra. Min tandläkare i Södertälje tycks alltid vara på gott humör, och det är en mycket bra egenskap. Vilket leder mig in på nästa punkt på listan...

 

  1. Hon är professionell

 

Eftersom hon är expert på att invagga trygghet i patienten så ger min tandläkare i Södertälje ett väldigt seriöst intryck. Detta gör att man känner ett starkt förtroende för hennes professionalism. Hon vet helt enkelt vad hon sysslar med. Förr hade jag tandläkarskräck, men så är inte längre fallet.

 

  1. Hon är min fru

 

Ja, det är sant! Min tandläkare i Södertälje är också min fru. Och jag är väldigt stolt över henne och hennes skickliga sätt att utöva sitt yrke på. Alla som jag känner som går hos henne är nöjda med hennes arbete, och det gör mig väldigt glad. Jag har förstås ägnat mängder av inlägg åt att hylla min älskade fru. Men aldrig förr har jag tagit tillfället i akt att hylla hennes arbetsprestation som tandläkare i Södertälje. Därför gör jag det nu!

 

Tack för att du finns, älskade tandläkare i Södertälje!

 

Ovido - Quiz & Flashcards