Direktlänk till inlägg 13 mars 2022

En massa olika tunga lyft

Av Alex Sander - 13 mars 2022 12:23

Det har blivit en del tunga lyft under de senaste veckorna. Vissa saker är självförvållade, andra är förvållade av andra, kan man väl säga. Jag tänkte att jag skulle presentera alla de tunga lyft jag tvingats genomlida senaste tiden. Ni får helt enkelt gilla läget.

 

Okej.

 

Pianoflytten

 

Jag fick för mig att jag skulle byta plats på mitt piano. Det var en impuls som kom till mig plötsligt och impulser dominerar mitt liv ibland. Det skulle flyttas, så var det bara. Det var ett oerhört tungt lyft. Det hade det varit oavsett hur många som hade hjälpt till. Särskilt tungt blev det tunga lyftet eftersom jag var själv. Jag var helt solokvist och skulle lyfta ett piano på.. ja, vad väger det ens? Makalöst mycket i alla fall!

 

Kompisflytten

 

Jag gillar att träna och därför förlitar sig många människor på mig. Så fort någon ska flytta, så fort det är tunga lyft som ska utföras, ja då är det mig man frågar. Vad tycker jag om det? Jag kan väl säga såhär: Jag gillar att hjälpa till men att utföra tunga lyft för jämnan är inte riktigt min kopp av te – så att säga. Jag skulle i alla fall hjälpa min vän att flytta och de tunga lyften landade på mina axlar. De andra stod mest runt omkring och sa åt mig var jag inte kunde trampa. Inte särskilt hjälpsamt, men slitsamt så det förslog.

 

Kompisflytt nr 2

 

Det ville sig inte bättre än att ytterligare en vän skulle genomföra en flytt. Även denna flytt innehöll några särskilt tunga lyft. Självklart var det jag som tillskrevs projektledningen av dessa tunga lyft, från början till slut. Då ska man alltså komma ihåg att det var mindre än tre dygn sedan den förra flytten skedde. Ryggen var fortfarande skev och jävlig. Tunga lyft skulle ändå genomföras och de skulle genomföras av den starkaste i gänget.

 

Fan att jag sätter mig i dessa situationer. Nu ligger jag här i soffan igen. Ont i ryggslut och slut i ben. Kan de aldrig någonsin anlita ett företag som utför tunga lyft istället? Sådant finns, det vet jag. Det måste väl vara bättre än att jag ska halvt ha ihjäl mig själv varje gång någon eller något ska flyttas. Jag tar dock fullt ansvar för att jag skulle flytta mitt eget piano. Det var en dum idé. Mycket dum.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards