Direktlänk till inlägg 5 januari 2022

Fördelar med att renovera innergård i Stockholm

Av Alex Sander - 5 januari 2022 10:08

Jag lovade att återkomma med ett sista inlägg om min tid med att renovera innergård i Stockholm. Här är jag nu, vid vägs ände, och är redo att skiljas från ämnet. Hoppas ni är lika känslosamma som jag. Tror dock inte det.

 

Hur som helst. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av några av de bästa sakerna med att jobba med att renovera innergård i Stockholm. Nåra saker kommer att handla om Stockholm och några om att renovera innergård – ja, alldeles oberoende stad då alltså.

 

Nu åker vi, och så ser vi var vi landar.

 

Kollegorna

 

Det vore förstås tjänstefel att börja med något annat. När jag renoverade innergård i Stockholm hade jag ett fenomenalt team. Detta var jag oerhört tacksam för. Det var ett grymt trevligt gäng där jag blev kompis med de flesta. Vi hänger fortfarande. Trots att jag inte längre renoverar innergård eller ens bor i Stockholm längre.

 

Utomhusjobbet

 

Jag får förstås skylla mig själv som valt ett kontorsjobb. Det får jag verkligen göra. Men snacka om att jag då och då kan sakna tiden då jag jobbade utomhus. När det var renovering av innergård i Stockholm var förstås 99% av tiden spenderad utomhus. Nu minns jag kanske inte de regniga dagarna, men jag minns det som en väldigt solig sommar.

 

Efter jobbet-tiden

 

Ett sammansvetsat gäng kan vara farligt både för plånboken och för levern. När vi jobbade med renovering av innergård i Stockholm var vi ett riktigt aw-gäng. Vi gick ut och åt och drack minst en gång i veckan, ofta fler. Detta var otroligt fint, särskilt då jag inte kände så många ännu. Ett bra sätt att lära känna nytt folk.

 

Att bo i staden

 

Renovera innergård i Stockholm har en stor fördel, nämligen att man bor i just Stockholm. Detta uppskattade jag oerhört mycket. Ibland kan jag känna att det var synd att jag inte bara bodde kvar. Jag ville visserligen flytta utomlands, det hade jag som mål, men ändå. Det var så himla roligt att bo där.

 

Närheten till vattnet

 

Inte på något sätt frikopplat från ovanstående. Där jag bode, i Aspudden, hade jag oförskämt nära att gå ner till vattnet och bada. Detta var en av de saker jag gillade mest med att bo i Stockholm när jag jobbade med renovering av innergård där.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards