Alla inlägg under december 2020

Av Alex Sander - 17 december 2020 16:56

Vet ni vad som är det bästa med att driva en relativt populär blogg? Det är inte att jag stundtals får sponsorintäkter. Det är inte heller att jag, på grund av just intäkterna, kan lägga mindre tid på mitt ”vanliga” jobb. Nej, det bästa med att ni, älskade läsare, ägnar några minuter i veckan åt att läsa mitt trams är era tips. Jag kan få tips om vad som helst, tycks det. Jag ska ge er ett exempel:

 

För några veckor sedan gjorde jag ett inlägg om hur jag och min familj var i akut behov av fönsterrenovering i Stockholm. ”Gör det själv” var det vissa som skrev. Jag misstänker att dessa meddelanden kom från de som inte läst mig så länge. Alla som känner och/eller känner till mig vet att jag är skrämmande icke-händig. Att överlåta vår fönsterrenovering i vårt hus i Stockholm åt mig hade varit som att be om misslyckade resultat. Så, jag riktade i alla fall min vädjan om tips till er, och tips fick jag! Flera olika professionella firmor inom fönsterrenovering i Stockholm kom upp. Jag sökte på alla och fann att tre stycken var särskilt intressanta. Det var dock en firma som stack ut i mängden tips så jag valde att vända mig till dem.

 

Det visade sig att fönsterrenovering i Stockholm är en av de smidigaste sakerna man kan ägna sig åt. Det hela gick otroligt smärtfritt och enkelt. Jag kontaktade firman i Stockholm och frågade vad en fönsterrenovering kunde tänkas kosta. De ställde några motfrågor. Bland annat handlade det om mängden fönster, hur gammalt huset är och vilka material vi önskade. Efter att ha besvarat frågorna mottog vi en offert. I kostnadsförslaget framgick tydligt vilket pris som gällde för vad, och det var faktiskt förvånansvärt billigt.

 

Vi accepterade offerten och bestämde tid för ett första möte inför fönsterrenoveringen i Stockholm. Därefter spikades datum för projektstart, och gänget som skulle utföra jobbet kom prick kl 8.00, som bestämt. Vi passade på att åka på lite utflykter under de dagar då renoveringen pågick. Det var kul att få ägna tid åt varandra i Stockholm och det kändes dessutom som att vi kunde bidra föga till fönsterrenoveringen. Vi berättade för renoverings-teamet hur kaffemaskinen fungerade och var de kunde hitta ett oändligt lager av bullar och kakor.

 

Funderar ni på att skaffa professionell hjälp med fönsterrenovering i Stockholm? Kommentera gärna detta inlägg om ni vill ha tips på bra företag att vända sig till!

 

Nu ska vi åka och bada - Ciao så länge!

 

Ovido - Quiz & Flashcards