Alla inlägg under november 2020

Av Alex Sander - 22 november 2020 14:17

Jag är en person som bär på många åsikter. Åsikter som handlar om lite allt möjligt. Åsikter som jag egentligen inte har särskilt bra koll var de kommer ifrån. Det kan handla om allt möjligt. Hur varmt eller kallt man bör tvätta sina kläder. Varför man inte bör ta ut sig för hårt på träningen efter en helg av mycket alkohol. Vilka päron som faktiskt smakar bäst, och när olika sorter ska användas i matlagning. Ja, ni ser ju – Högt och lågt. Det finns förstås mängder av ämnen som jag inte har åsikter om. Ett sådant ämne är idrott. Jag bryr mig 0% och skulle aldrig kunna engagera mig mer än måttligt. Ett ämne som jag däremot trodde att jag brydde mig väldigt lite om till nyligen är vilket tryckeri i Stockholm som är bäst. Det är detta som jag hade tänkt ägna dagens inlägg åt.

 

Så, vilket tryckeri i Stockholm är, de facto, bäst? Om du har en stark åsikt i frågan: Vänligen kliv fram. Jag är övertygad att jag kommer att kunna ge dig en verbal fight till fördel för mitt tryckeri i Stockholm. Låt mig dock börja från början...

 

Jag började arbeta på inom eventplanering för snart 2 år sedan. Redan efter 3 veckors tid insåg jag att tryckeri i Stockholm skulle bli en viktig del av mitt arbetsliv framöver. Inte mig emot. Jag tycker om trycksaker, och jag minns att jag många gånger gått på gatorna i Stockholm om noterat tryckeri i alla stadsdelar. Jag minns också att jag tänkte: ”Hur många är egentligen i behov at tryckeri i Stockholm?” innan jag visste bättre.

 

Hur som helst. Efter att ha varit i eventbranschen ett tag så har jag testat totalt 5 olika tryckerier i Stockholm. Den första jag besökte var katastrof. Det var en ung firma med till synes oerfaren personal. Problemet var inte kvaliteten på själva trycksakerna – De tyckte jag var helt okej – utan problemet var omständigheterna kring beställningen. Det blev fel 4-5 gånger innan jag och tjejen jag fick tala med förstod varandra. ”Språkförbistringar?” tänker några av er, men det var det inte. Snarare kunskapsförbistringar. Jag hade aldrig besökt ett tryckeri i Stockholm och kunde inget på området. För att underlätta för mig som kund borde de ha arbetat bättre med att anpassa språket. Ni vet, prata med bönder på bönders vis, och så vidare.

 

De tre kommande tryckerierna i Stockholm var betydligt bättre. Tyvärr så var det företag jag tyckte bäst om tvungna att lägga ner. Det slutade med att jag övergick till ett av Stockholms mest erfarna tryckerier. Ett drag som visade sig vara oerhört bra.

 

Nästa vecka ska jag berätta mer om mitt nuvarande tryckeri i Stockholm och varför det är bäst!

 

Av Alex Sander - 16 november 2020 16:44

Jag har aldrig varit något vidare förtjust i skrytsamhet. Förmodligen är det min jantelags-uppväxt i kombination med min pappas ”du ska inte tro att du är något”-inställning som ekar kvar. Även om det var längesedan jag var ett barn, boendes i mina föräldrars hem och dansandes runt deras pipa, så lever det ännu. Och kanske försvinner det aldrig helt. Jag gillar inte skryt, inte ens tillstymmelsen till den. Men jag utmanar mig själv, nu när jag kommer att skryta. Jag kommer förstås inte att skryta om mig själv, det vore ett alldeles för stort steg. Men jag väljer här, nu inför er läsare, att skryta om min hemstad. 

 

Catering i Uppsala är bättre än någon annanstans!

 

Så, nu var det sagt. Det var väl inte så farligt. Inga jantelagsdemoner har kommit för att plocka ut min själ och kasta den åt helvete (bokstavligt talat). Jag tycker verkligen att Uppsalas catering är den absolut bästa som man kan hitta på marknaden. Och jag vet nog vad jag talar om! ...Säger jag och riskerar att låta ännu mer skrytsam. Jag har trots allt arbetat inom events under många år och i många städer. Det är inte bara cateringen i Uppsala som jag har testat. Jag skulle säga att jag har besökt i stort sett alla svenska städer som har över 20 000 invånare. Alltid i jobb, alltid för att ställa till med en sjudundrande fest.

 

Hur går mitt Bindefeld-komplex ihop med min oerhört svenska och jantelags-präglade inställning till mig själv och livet? Tro mig, jag ställer mig den frågan varje gång jag går till jobbet. Jobbet som inte ens är ett riktigt jobb, för den delen! Vad är det för jobb att resa land och rike runt och ställa till med fest? Det kan de väl för fan göra själv! Eller hur? Och här sitter jag vid bloggen och poserar, gör mig märkvärdig och recenserar cateringverksamheterna i Uppsala.

 

Men vet ni vad. Det verkar faktiskt finnas ett ganska stort intresse. Jag har mängder av tacksamma läsare som gärna hör om mina åsikter om ditten och datten. Nu sitter säkert en handfull människor, om ens 0,01% av de som läser detta, och tänker: ”Jaså, det säger du! Catering i Uppsala är bättre än någon annanstans. Jaha du, mycket ska man höra!”. Det är content, och vet du inte vad content är – Googla det!

 

Ta hand om varandra nu så hörs vi snart igen.

 

Ciao älsklingar!

 

Ovido - Quiz & Flashcards