Alla inlägg den 19 januari 2021

Av Alex Sander - 19 januari 2021 16:14

Tänk vad trauman sedan barndomen hänger med länge. Jag minns särskilt mellanstadietiden som jobbig. Jag och min bästa vän hade hamnat i olika klasser. Min vän fick massor med nya kompisar i den nya, och jag blev ganska ensam i min. Det var dock inte katastrof. Jag hade fortfarande vänner, om än inte så många. Värre var det för Adrian, en kille i min klass. Adrian fick nämligen tandställning när vi började femman. Han fick motta mycket skit av klassens mest högljudda killar och tjejer för det. Jag förstod aldrig riktigt varför. Visst, rälsen han hade i munnen var stor. Tyvärr gjorde den också att hans tal påverkades negativt.

 

Varför tar jag upp minnet med Adrian och mellanstadiet? Jo, därför att min dotter just fick besked att hon bör ha tandställning. Något som hette invisalign som tydligen många i Stockholm fick. Jag ville verkligen inte att hon skulle drabbas så hårt som Adrian gjorde på 90-talet. ”Välkommen till vår klinik i Stockholm för ett samtal om invisalign”, stod det på brevet hon bar hem från tandhygienisten.

 

Jag gick genast in och googlade på invisalign Stockholm och insåg att det skilde sig ordentligt från de gamla räls-lösningarna. Det skulle tydligen vara någon form av närmast osynlig tandställning. Med tanke på mina minnen så vågade jag inte lita fullt ut på detta. Sökningen på ”Invisalign Stockholm” gav mig många positiva vibbar, men jag ville uttrycka mina tankar på mötet. Sagt och gjort, jag och dottern tog oss till kliniken i Stockholm för information om detta invisalign.

 

Hur fungerade det? Hur länge var hon tvungen att ha tandställningen? Hur kunde de garantera resultaten? Och sist men inte minst – Hur diskret var de invisalign vi skulle få från kliniken i en av Stockholms finaste delar. Många frågor sökte svar, och svar fick jag. Mycket positiva svar dessutom. Efter mötet med den skickliga och kommunikativa tandläkaren i Stockholm kände jag mig betydligt lugnare angående invisalign. Behandlingen ska börja redan nästa vecka och jag ser redan fram emot att återkoppla till er om hur det går.

 

Är det någon av er som har erfarenhet av invisalign i Stockholm? Tycker ni i så fall att det fungerar? Tacksam för alla svar!

 

Ovido - Quiz & Flashcards