Alla inlägg den 18 april 2021

Av Alex Sander - 18 april 2021 11:24

Hej på er!

 

Förra veckan benade jag ut några frågor som jag fått under de senaste veckorna. Det hela började med att jag bröt mot min egen kodex. Jag berättade nämligen i ett inlägg vad jag arbetade med – något jag lovat mig själva att inte göra för att blanda två världar med varandra. Så blev det i alla fall. Jag berättade att jag arbetar med solceller för lantbruk. Föga anade jag att solceller för lantbruk skulle vara ett ämne som väckte så mycket frågor.

 

Under de nästkommande dagarna trillade det in alla möjliga typer av frågor. Solceller för lantbruk var i fokus i vartenda mail. Frågorna kunde gälla många olika aspekter av arbetet, dessutom. Några handlade om hur jag trivdes med att arbeta inom solceller för lantbruk. Detta fick som påföljd att jag redogjorde för vad jag gillade mest i ett helt inlägg. Gå gärna tillbaka och läs texten om fördelarna med att arbeta med lantbruk och solceller.

 

Orkar du inte? Fine, här kommer en kort redovisning.

 

Det bästa med att arbeta med solceller för lantbruk är att jag har så himla bra kollegor. Jag kan inte gå i god för att alla ställen är likadana. Jag skulle till och med vilja säga att jag inte tror att det är så. Nej, jag tror faktiskt att jag har det bästa teamet i världen – detta gäller både för solceller i lantbruk och alla andra branscher. Så är det med den saken.

 

Ja, jag kan väl nämna de andra också då. Eftersom jag har ett stort miljöengagemang kan man ju inte direkt komma runt klimataspekten. Solceller för lantbruk är en jävligt bra idé för miljön. Det känns härligt att få jobba med något som faktiskt bidrar till positiv utveckling. Sist men inte minst nämnde jag de goa människorna som köper våra tjänster. Kunderna är guld när man jobbar med lantbruk och solceller. Detta känns fint att få bekräftat för en storstadsråtta som mig själv. En person som under hela livet har inbillat sig att lantbrukare är slöa. Så är inte fallet, utan snarare tvärtom – enligt min erfarenhet.

 

Jag kommer att ägna mer fokus åt solceller för lantbruk. Detta är inte primärt för att jag själv vill det, utan för att så många av er undrar. Nästa vecka kommer att jag gå in mer på det praktiska kring solceller för lantbruk. Många verkar fundera på att skaffa och om jag kan ge er en liten knuff åt rätt håll blir jag glad.

 

Vi hörs snart igen, vänner!

 

Ovido - Quiz & Flashcards