Alla inlägg den 3 april 2021

Av Alex Sander - 3 april 2021 12:43

Jag har blivit ombedd att berätta lite närmare vad jag arbetar med. Detta är säkert inte ett intresse som delas av alla av er. Det är faktiskt inte heller något som jag är särskilt intresserad av, men ibland måste man ge lite tillbaka. Detta inlägg kommer därför dediceras helt till att berätta hur jag upplever arbete på ett byggföretag i Stockholm. Närmare bestämt kommer det att ta upp mitt jobb på byggföretaget i Stockholm i rollen som projektledare. Nu kör vi.

 

Många har frågat hur min vecka kan se ut och om jag trivs med mitt schema. Jag tror att jag har ett ganska vanligt schema, om det nu finns sådana. När jag fick frågan satte jag mig ner och försökte bena ut vad jag faktiskt gör på mitt kära byggföretag i Stockholm. Detta är vad jag kom fram till: 

 

Möten

 

Möten, möten, möten – Och så är det säkert många, på byggföretag i Stockholm eller ej, som skulle beskriva sin vecka. Jag har möten otroligt ofta. Nästan hela dagarna under vissa perioder. Byggprojekt som ska inledas, roller som ska delas ut, tidsplaner som ska följas. Som projektledare på ett av Stockholms mest uppskattade byggföretag är det mycket att hålla koll på. Varje år utför vårt byggföretag mängder av arbeten i Stockholm. Det behöver vi följa upp återkommande, och därav denna mängd möten.

 

Fika

 

Som tur är så är vi bra på att ta pauser på mitt byggföretag i Stockholm. Under pauserna är vi dessutom duktiga att inte diskutera jobb. Det har vi faktiskt som en riktlinje för just dessa stunder. Om det så är lunchpaus eller om det gäller en snabb kaffe i fika-hörnan så pratar vi om vad som helst förutom jobb. Jag är duktig på att jobba men också professionellt bra på att fika. 

 

Kundkontakt

 

Kundkontakten är en stor del av mitt vardagliga arbete på byggföretaget i Stockholm. Det är jag glad för eftersom jag tycker att extern kommunikation är väldigt utvecklande. Jag sköter de flesta möten vi har med kunder, i alla fall i projekt som jag ansvarar för. Jag ser till att föra god dialog även över telefon och se så att alla parter har vad de behöver. Detta står inte i min arbetsbeskrivning men jag gör det gladeligen eftersom det reducerar risken för missförstånd och osämja. Ni kan kalla mig för byggföretaget i Stockholms vita riddare.

 

Det var det för denna gången. Skriv gärna ner vilka frågor ni skulle vilja ha besvarade i denna blogg. Jag svarar så snart jag kan!

 

Ovido - Quiz & Flashcards