Direktlänk till inlägg 20 oktober 2021

Saint James och varför jag älskar det

Av Alex Sander - 20 oktober 2021 16:21

Jag har två favorit-klädmärken i livet. Det ena blev jag bekant med genom min syster, och det är Saint James. Det andra hittade jag själv när jag gick i en affär en gång för några år sedan. Det heter Cinzia Rocca. Sedan jag upptäckte dessa märken har jag i stort sett inte köpt mer än basplagg från andra märken.

 

När jag skrev om Saint James och Cinzia Rocca för ett tag sedan var det många som hörde av sig. De hade inte hört talas om varumärkena och undrade var man kunde få tag i dem. Detta har jag redan varit inne på tidigare, så jag kommer inte upprepa mig. Ni som är sugna på Saint James får helt enkelt kolla i mina gamla inlägg och hitta affärer där. Om ni skriver i kommentarsfältet så lovar jag dock att svara, såklart.

 

Så, vad är det som gör Cinzia Rocca så otroligt bra? Och vad är det som gör att jag rekommenderar Saint James till i stort sett varenda människa jag träffar? Det ska ni nu bli varse.

 

Låt oss börja med Saint James.

 

Jag ljuger inte när jag säger att jag inte har en aning om hur många tröjor från Saint James som jag äger. Kan det vara 30 olika? Jag är helt golvad av hur bekväma deras överdelar är. Jag har mängder av olika färger. Mängder av olika stilar på tröjor och mängder av olika passformer. Det finns inga bättre tröjor än de som är från Saint James. Sanna mina ord.

 

Då kör vi också Cinzia Rocca.

 

Min relation till Cinzia Rocca skiljer sig något från den med Saint James. Om det sistnämnda är det jag bär när jag vill vara bekväm är det första det jag bär när jag vill vara snygg. Det finns förstås bekväma och extremt snygga kläder från båda varumärkena, men om jag hårdrar det.

 

Jag äger två olika jackor från Cinzia Rocca som jag är helt förtjust i. Den ena är brun och den bär jag orimligt ofta. Detta trots att det svenska vädret gör att den är alldeles för varm eller alldeles för kall, om vartannat. Den andra jackan jag äger är vit och mjuk och alldeles, alldeles underbar, som Askungen hade sagt.

 

Om ni vill ha kläder av hög kvalitet och hög komfort är det dessa två ni ska rikta in er på. Ni kommer inte att ångra er.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards