Direktlänk till inlägg 18 augusti 2021

Balkongrenovering i Stockholm

Av Alex Sander - 18 augusti 2021 10:31

Tredje gången gillt. Senaste tiden har jag skrivit lite om hur min flytt till huvudstaden gick till. Det gläder mig att det är ett ämne som verkar engagera många av er. Då är vi nog trots allt väldigt lika. Som ni säkert vet så är människoöden bland det häftigaste jag vet. Jag kan gå vilse på stan ibland, bara för att jag fantiserar om var alla människor kommer ifrån. Vad de bär med sig i sina bagage och vartåt de ska, både bokstavligt och bildligt.

 

Jag flyttade till Stockholm för att arbeta med balkongrenovering. Detta är en väldig massa år sedan. Faktum är att jag tycker att det är svårt att hålla koll på åren. Hur himla längesen är det nu igen?

 

Jag ställde frågan till Henka, en vän som jobbade med balkongrenovering i Stockholm med mig. Han brukar ha koll på årtal, och så även denna gång. Den sommar som vi arbetade med balkongrenovering i Stockholm ihop var 2008. Det är alltså över 10 år sedan. Det till och med närmar sig 15 år. Helt otroligt.

 

Som jag nämnt i tidigare inlägg så var beslutet om att flytta till Stockholm och arbeta med balkongrenovering avgörande. Inte nödvändigtvis för vilken typ av jobb det var. Det blev trots allt bara några månader över sommaren. Beslutet kom att påverka mitt liv mer än något annat. Detta eftersom jag valde att bli kvar i huvudstaden. Jag slutade med balkongrenovering men fortsatte med Stockholm, kan man säga.

 

Jag ska inte upprepa mig och gå djupare in på det där. Vad jag däremot ska göra är att säga svaret på en fråga som många av er har ställt. Frågan gällde hur det blev just balkongrenovering i Stockholm. ”Varför inte något annat arbete? Var det självklart redan från början?” har vissa av er undrat. Här kommer svaret:

 

Det var en ren slump. Jag tror aldrig att jag hade tänkt på att flytta till Stockholm, och än mindre på balkongrenovering. Det var min mammas gamla klasskamrat som var på besök i hemstaden. Hennes man kom med på besök hos föräldrarna en kväll och av en slump var jag där på besök just då. Vi pratade jobb. Jag sa att jag var trött på jobbet jag hade och att jag ville testa något nytt – både yrkesmässigt och geografiskt. Samtalet kom snart in på Stockholm och mer specifikt på balkongrenovering. Detta eftersom har bedrev ett företag inom den branschen.

 

Det ena ledde till det andra och 4 veckor senare var jag på plats med packade väskor.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards