Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Catering i Uppsala är bäst – No protest!

Av Alex Sander - 16 november 2020 16:44

Jag har aldrig varit något vidare förtjust i skrytsamhet. Förmodligen är det min jantelags-uppväxt i kombination med min pappas ”du ska inte tro att du är något”-inställning som ekar kvar. Även om det var längesedan jag var ett barn, boendes i mina föräldrars hem och dansandes runt deras pipa, så lever det ännu. Och kanske försvinner det aldrig helt. Jag gillar inte skryt, inte ens tillstymmelsen till den. Men jag utmanar mig själv, nu när jag kommer att skryta. Jag kommer förstås inte att skryta om mig själv, det vore ett alldeles för stort steg. Men jag väljer här, nu inför er läsare, att skryta om min hemstad. 

 

Catering i Uppsala är bättre än någon annanstans!

 

Så, nu var det sagt. Det var väl inte så farligt. Inga jantelagsdemoner har kommit för att plocka ut min själ och kasta den åt helvete (bokstavligt talat). Jag tycker verkligen att Uppsalas catering är den absolut bästa som man kan hitta på marknaden. Och jag vet nog vad jag talar om! ...Säger jag och riskerar att låta ännu mer skrytsam. Jag har trots allt arbetat inom events under många år och i många städer. Det är inte bara cateringen i Uppsala som jag har testat. Jag skulle säga att jag har besökt i stort sett alla svenska städer som har över 20 000 invånare. Alltid i jobb, alltid för att ställa till med en sjudundrande fest.

 

Hur går mitt Bindefeld-komplex ihop med min oerhört svenska och jantelags-präglade inställning till mig själv och livet? Tro mig, jag ställer mig den frågan varje gång jag går till jobbet. Jobbet som inte ens är ett riktigt jobb, för den delen! Vad är det för jobb att resa land och rike runt och ställa till med fest? Det kan de väl för fan göra själv! Eller hur? Och här sitter jag vid bloggen och poserar, gör mig märkvärdig och recenserar cateringverksamheterna i Uppsala.

 

Men vet ni vad. Det verkar faktiskt finnas ett ganska stort intresse. Jag har mängder av tacksamma läsare som gärna hör om mina åsikter om ditten och datten. Nu sitter säkert en handfull människor, om ens 0,01% av de som läser detta, och tänker: ”Jaså, det säger du! Catering i Uppsala är bättre än någon annanstans. Jaha du, mycket ska man höra!”. Det är content, och vet du inte vad content är – Googla det!

 

Ta hand om varandra nu så hörs vi snart igen.

 

Ciao älsklingar!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards