Direktlänk till inlägg 16 juli 2020

Inga problem med Energihem!

Av Alex Sander - 16 juli 2020 10:15

Tänk vad mycket man oroar sig för saker i onödan. Jag kanske är en extra känslig och orolig person, men jag inbillar mig att de flesta kan känna igen sig. När jag var yngre ägnade jag mig alltid åt gigantiska orostankar. Det kunde handla om att jag skulle iväg på utflykt med skolan. Det kunde handla om en stundande fotbollsmatch eller ett uppträdande i skolan. Senare i livet har det kunnat handla om möten i arbetet. Möten som jag oroat mig så mycket för att jag knappt har kunnat sova på nätterna. Sedan 3 år tillbaka är jag villaägare, och det har inte gjort oron mindre påtaglig.


Den senaste i raden av orostankar har varit elförsörjning. Jag och min familj vill skaffa solpaneler på taket. Mina vänner tipsade om Energihem eftersom de gör jobbet utan problem och till ett bra pris. Min vana trogen mötte jag tipset med en viss skepticism. Skulle just Energihem vara befriade från problem? Vilken typ av problem var det som Energihem inte orsakade? Behövde jag vara orolig för andra bolag? Vilket ska jag välja? Jag beslutade mig för att det lättaste valet var att ta det som mina vänner testat. Om Energihem var så befriade från problem fick jag helt enkelt sanna deras ord.


Jag kan meddela att alltid gick nästan skrämmande enkelt. Jag tog kontakt med företaget och berättade om hur mina planer såg ut. Strax därefter infann sig en expert från Energihem vid min fastighet och stämde av förutsättningar och eventuella problem de kunde möta i monteringen. Killen från Energihem konstaterade att ”detta ska inte vara några problem!”. Ett uttalande som gjorde mig lugn. 


Jag frågade om han kunde säga ungefär vad det skulle kosta och om han visste när de kunde köra igång med jobbet. Han sa att han skulle gå tillbaka till kammaren och skriva en offert som han skickade över. Jag frågade om detta möte och offerten skulle kosta något. ”Nej, det är kostnadsfritt. Inga problem” försäkrade killen från Energihem.


Det kändes nästan som att Energihems mantra var just att det inte var några problem. Allt verkade skötas så smidigt, och detta bekräftades sedan då jag godkänt offerten. Vilka proffs de var, teamet som satte upp våra solpaneler. Inte nog med att de utförde arbetet snabbt, enkelt och till ett bra pris. De var dessutom otroligt trevliga att ha att göra med. Vi både fikade och åt lunch tillsammans under de dagar då de utförde arbetet.


Tillhör du en av de som funderar på att låta installera solceller hemma? Då kan jag verkligen rekommendera Energihem, inte minst pga bristen på problem. Vi var extremt nöjda med arbetet och förde god dialog både innan, under och efter arbetet.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards