Direktlänk till inlägg 2 juni 2021

Varför fasadrenovering i Stockholm?

Av Alex Sander - 2 juni 2021 19:12

Det har blivit lite av en följetång att skriva om fasadrenovering i Stockholm senaste tiden. Det började med att detta var det isbrytande samtalsämnet när jag träffade en ny spännande person. Denna spännande person har jag sedan träffat ett par gånger efter första mötet. Följetången har varit att skriva om hur det har gått och samtidigt prata om hur mycket vi talat om fasadrenovering i Stockholm.

 

För den som undrar hur det går så är svaret: Bra. Det går bra. Vi är väldigt olika personer men det känns som en väldigt spännande dimension. Vi har jättekul ihop, och det är himla trevligt förstås.

 

Vad jag däremot tänkte ägna dagens inlägg åt är just fasadrenovering i Stockholm. Det visade sig nämligen att ganska många av er har missat att jag arbetar med det. Förvånansvärt många tycks tro att jag sysslar med bloggandet på heltid. Så är alltså inte fallet, även om det förstås hade varit ett trevligt sätt att försörja sig. Nej, jag är inte bloggare på heltid. Jag arbetar med fasadrenovering i Stockholm och det trivs jag med.

 

Många av er som har skrivit till mig undrar om jobblivet när man arbetar med fasadrenovering i Stockholm. Jag har därför samlat några av de punkter som jag ser som viktigast med mitt arbete. Håll tillgodo:

 

  1. Kollegorna

 

Det går inte att komma ifrån oavsett om jag jobbar med fasadrenovering i Stockholm eller annat. Kollegor är den viktigaste aspekten av vilket arbete som helst. Så är det bara. På mitt jobb är vi ett väldigt skönt gäng med ungefär lika inställning till livet. Jobbet, alltså fasadrenovering i Stockholm, är kul, men våra after works är ännu roligare.

 

  1. Vårt mission

 

Alla som arbetar bidrar till att samhället rör sig framåt. Jag är dock tveksam på om alla får se samma progression som vi som arbetar med fasadrenovering i Stockholm. Jag kan bokstavligt talat ta på mitt resultat. Det är vi som gör så att Sveriges huvudstad restaureras och bevaras. Det känns förbannat kul att få vara en del av det.

 

  1. Arbetsgivaren

 

Innan jag började med fasadrenovering arbetade jag med kundtjänst i Stockholm. Jag var på några olika företag innan jag fundamentalt bytte bransch. Jag märker nu att det finns bra och dåliga arbetsplatser. Nu är jag på en bra sådan och utan att gå in närmare på saken tycker jag att detta känns väldigt bra.

 

Så, nu vet ni lite mer om fasadrenovering i Stockholm och om vad jag tycker om det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Av Alex Sander - 12 april 2022 11:27


Jag tror att mitt beslut att börja rikta in mig mot arbetsrätt var ett av de bästa jag tagit. Ja, i alla fall om man räknar beslut som är relaterade till arbetet. Idag kommer jag att berätta om hur detta gick till.   Det var för ca 5 år sedan nu,...

Ovido - Quiz & Flashcards