Direktlänk till inlägg 20 april 2021

Fasadmålning med målare i Stockholm

Av Alex Sander - 20 april 2021 18:35

Två små barn i en trea utan balkong. Det är inte ett recept för att bygga hållbara äktenskap. Detta fick vår familj erfara, och istället för att låta allting krackelera tog vi tag i problemen. För två år sedan bestämde vi oss för att skaffa hus. Detta trots att vi varken hade tillräckligt med pengar eller tillräckligt hög inkomst för att göra ett sådant köp. Vi investerade i ett ruckel och förlitade oss på att få hjälp av snickrande svärföräldrar. Efter månader av slit var huset beboeligt, men det var fortfarande vissa delar som saknades. Vi behövde en målare i Stockholm som kunde se till att utsidan också fick sig ett ansiktslyft. Denna kunskap saknade vi nämligen helt själva, och vi visste att jobbet skulle bli långt bättre utfört av ett proffs.

 

Inte heller anlitandet av vår målare i Stockholm hade vi råd med, men vi anlitade ändå. ”Har man sagt A får man säga B” blev vår paroll när vi samlade på oss skulder. Men det var verkligen värt det, skulle det visa sig. Målaren i Stockholm som vi hyrde in överträffade sig själv. På vad som kändes som nolltid hade de två målarna sett till att vårt ruckel-hus i utkanten av Stockholm blev som nytt. Nu har huset haft sitt nya fina skal i snart ca ett halvår, och vi kan lätt utvärdera våra känslor om arbetet som målarna i Stockholm utförde:

 

  1. Vi slipper skämmas

 

Det låter kanske hårt, men så är det. Det är smärtsamt att äga det hus som, utifrån sett, är överlägset mest nedgånget i kvarteret. Men nu ser det annorlunda ut! Genom att släppa lös Stockholms bästa målare på huset kunde vi istället glädjas åt att ha det finaste huset. 

 

  1. Vi får något nytt

 

Ny färg piggar upp. Särskilt när man, som vi, byter från en väldigt mörk färg till en ljusare. När vi flyttade in var färgen på vårt hus något vi skulle vilja kalla för ”Ruttnande rost”. När målaren i Stockholm var färdig var huset ljusblått. Förnyelser förnöjer!

 

  1. Vi skyddar huset

 

Detta visste vi inte innan vi anlitade målaren i Stockholm. Men tydligen är det viktigt att då och då måla om huset för att förse fasaden med ett skyddande lager. Färgen gör så att inte fukt och vatten tränger in och förstör väggarna. Med tanke på hur huset såg ut innan målaren i Stockholm kan man tänka sig att det redan har tagit skada.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - Lördag 20 april 19:37

Är du orolig för dina rör? Det kan vara en rimlig eller obefogad rädsla, men det finns hjälp; huvudstaden kryllar av rör, så självklart kan du även hitta firmor som utför rörinspektioner i Stockholm. En sådan kontroll kan lugna dig, antingen ser det ...

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Ovido - Quiz & Flashcards