Direktlänk till inlägg 22 september 2019

Ryggsäck för olika tillfällen

Av Alex Sander - 22 september 2019 11:15

En ryggsäck påminner ganska mycket om ett par skor eller en jacka. Det finns ju, som bekant, skor och jackor för väldigt många olika tillfällen och väderlekar. Ska du vandra i fjällen passar sig ett par skor, men ska du bara vandra till kiosken på andra sidan gatan kan du gott ta på dig sandaler om vädret tillåter. Dags för skidresa i Alperna? Då passar sig en tät jacka så att du slipper få snö in på skinnet när du flyger genom backen. En vårkväll i maj? Ta jeansjackan eller skinnjackan. Ni förstår såklart grejen.


...Och detsamma gäller som sagt med ryggsäckar. Det finns ingen universalprodukt som lämpar sig för alla situationer du befinner dig i. Däremot kan man dra en slutsats om denna tidlösa väska: Den erbjuder det bästa sättet att bära med sig saker från punkt A till punkt B. Så är det bara!


Här kommer några exempel på när den ryggburna väskan passar perfekt att ha till hands:


Vardagen

Jag har i stort sett alltid med mig min gamla och nätta Adidas-ryggsäck till vardags vad jag än gör. Om det är sommar och varmt så försöker jag alltid bära med mig badkläder, handduk, filt och kaffetermos. Man vet aldrig när man kan behöva ta ett dopp. Annars passar väskan utmärkt för att jag ska kunna bära med mig ombyte, en extra tröja om det blir kallt, solglasögon eller solskyddskräm.


Jobbet
Ja, jag vet att många människor har arbeten i vilka de förväntas ha en stilig portfölj. Men hur bekvämt är det egentligen? När jag blev varm i kläderna i min kontors-yrkesroll införskaffade jag en ryggsäck med betydligt större utrymme att förvara dator, pärmar och annat i. Vissa kanske tittade snett den första veckan, men jag bär hellre en väska som är bekväm än att se häftig ut bland arbetskompisar.


Vandringen
I somras vandrade jag och några kompisar i fjällen, och det förutsätter förstås en rejäl och rymlig ryggsäck. Vi alla köpte varsin ny vandringsväska som rymde allt vi behövde på färden. Varje år görs tester på nya modeller där experter recenserar funktionaliteten på den här typen av produkter. Jag rekommenderar starkt att ni läser testresultaten innan ni gör ert köp!


Långresan till andra sidan jorden
Många människor väljer någon gång i livet att ta sitt pick och pack och resa länge till någon annan del av världen. Själv gjorde jag detta för 4 år sedan, och resmålet var Australien och Sydostasien. Vad jag fick erfara av den här resan var att det fanns betydligt fler asfalterade vägar än jag på förhand kunde tro. Därför var jag oerhört tacksam över att jag valde att köpa en ryggsäck som också hade hjul och handtag. Jag bar den bara på ryggen vid ett tillfälle, vad jag minns. Min resekompis hade inte denna lyx med sin ryggsäck, utan fick konka den på ryggen vart vi än skulle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Av Alex Sander - 12 april 2022 11:27


Jag tror att mitt beslut att börja rikta in mig mot arbetsrätt var ett av de bästa jag tagit. Ja, i alla fall om man räknar beslut som är relaterade till arbetet. Idag kommer jag att berätta om hur detta gick till.   Det var för ca 5 år sedan nu,...

Skapa flashcards