Direktlänk till inlägg 17 juni 2019

Välj mjukvaruutvecklare med både hjärnan och hjärtat!

Av Alex Sander - 17 juni 2019 11:56

Få saker påverkar människors vardag så mycket som mjukvara. Det kanske är

svårt för många att tänka sig, men faktum är att denna påverkansgrad ökar i
allt snabbare takt i samband med utveckling av både mjukvara och teknik.
Datorer, mobiler och fordon blir allt mer avancerade, vilket ställer höga krav på
de system och program som ska användas. I samband med tekniktillväxten
uppstår en ökad efterfrågan på högkvalitativ mjukvara. Idag ställs allt högre
krav på utveckling av mjukvara, snarare än på tillväxten av ny avancerad
hårdvara.


Tyvärr går många bolag idag den enkla vägen och anlitar billig arbetskraft via länder
som Kina och Indien, vilket många gånger har visat sig få högst problematiska
konsekvenser. Först och främst är ofta bristen på engelska-kunskaper ett problem.
Kommunikationen blir omedelbart bristfällig vilket kan leda till återkommande
missförstånd och felbehandling av kunder. För det andra kräver bra utveckling av
mjukvara förstklassig kodning, vilket också tenderar att vara en bristvara när man
arbetar med billigare arbetskraft. Många bolag vittnar om allt ifrån dåliga prestationer
till rena bedrägerier. Sist men absolut inte minst ska nämnas att företags- och arbets-
etiken ofta skiljer sig extremt mycket mellan europeiska mjukvaruutvecklare och
utvecklare från ovan nämnda länder. Den enskilda individen tvingas ofta arbeta stora
delar av dygnet, varje dag i veckan och mot otroligt låg ersättning.


Så om du funderar på att ta hjälp av ett företag med mjukvaruutveckling. Se då till att
anlita ett företag som kan erbjuda dig den kvalitet som teknikområdet idag kräver,
nämligen ett företag som erbjuder:


1. God kommunikation – Det är A och O för att samarbetet ska fungera smärtfritt
2. Exceptionell utveckling av mjukvara – Det är en förutsättning för att vara stark
på marknaden år 2019.
3. Värdiga arbetsvillkor – Rimliga arbetstider, rimliga löner och rimliga
arbetsförhållanden är


Dessa aspekter är givetvis viktiga för alla bolag som vill lyckas på en global marknad.
Men de är särskilt viktiga i Sverige, givet den höga teknikstandard som dominerar i
vårt avlånga land. Det finns gott om bolag i Sverige och övriga Europa som sysslar
med utveckling av mjukvara på mycket hög nivå. Konkurrensen är stor, och
efterfrågan på professionell och högkvalitativ mjukvara likaså. Därför är det av största
intresse för företagen att erbjuda kunderna högklassiga system och program till ett
konkurrenskraftigt pris. Det finns lika många fördelar med att välja ett bolag på den
europeiska marknaden som möjliga nackdelar med att välja ett bolag från Kina eller
Indien.


Fastna inte i den fälla som det innebär att välja fel utländska mjukvaruutvecklare. Välj
en europeisk utvecklare så kan du både räkna med att jobbet blir bra utfört, och att
du inte finansierar verksamheter som bryter ner sina arbetare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Sander - 30 december 2022 18:15

Vi berättar sagor på kvällarna. Detta gör oss på inget sätt unika. Jag skulle säga att det snarare gör oss väldigt mainstream. Däremot så är den unika aspekten att vi hittar på sagorna i stunden tillsammans med barnen. Javisst, helt improviserat och ...

Av Alex Sander - 28 juni 2022 10:03

Jag har tillåtit mig själv att skryta lite under senaste tiderna. Det är ett jävla otyg egentligen, om ni frågar mig. Jag brukar inte uppskatta skryt i vilken form det än presenteras. Jag gillar inte när jag själv gör det eller när folk i min omgivni...

Av Alex Sander - 21 juni 2022 11:38

Jag kommer nu att göra något som jag inte alls gör särskilt ofta. Jag kommer att blanda in mitt privatliv, mitt arbetsliv, i den här bloggen. Vanligtvis brukar dessa två liv hållas isär. Det finns många argument för varför det är en bra idé, enligt m...

Av Alex Sander - 12 juni 2022 14:18

Mammas dödsbo i Stockholm har bidragit till olika saker. Jag menar, det faktum att hon inte längre finns hos oss är tragiskt nog. Men det är just det som det är: Tragiskt. Det finns liksom inte någon variation i känslorna. När det var tal om dödsbot ...

Av Alex Sander - 12 april 2022 11:27


Jag tror att mitt beslut att börja rikta in mig mot arbetsrätt var ett av de bästa jag tagit. Ja, i alla fall om man räknar beslut som är relaterade till arbetet. Idag kommer jag att berätta om hur detta gick till.   Det var för ca 5 år sedan nu,...

Skapa flashcards